OTHER ENTRY

Thursday, March 17, 2011

burnt rice

haii again ?? 

2nd post untuk arini .. cube korang tengok tajuk kat atas tuh? myzasuki gi bercuti di Langkawi kah ? sebab tuh die menghilang bape hari nih?? hee ~

jawapannye TAK ~ myzasuki tak gi bercuti kat Langkawi ..tapi myzasuki duk kat rumah jee sebab frust masak nasi hangit ! huwaaa


lebih kurang macam nih lah
tapi ni bukan myzasuki yang masak taw.
copy dri google image ^_^
faktor utama jadi macam nih : myzasuki seorang yang PELUPA ! sejak rice cooker tuh rosak, kene lah masak nasi gune dapur gas ..seperti yang korang sume taw, myzasuki seorang yang cepat bosan bile wat something ~ nak tunggu nasi tuh masak , myzasuki bole tertido ! hee.. then bile nasi da hangit baru la keco..yang marah-marah laa..padahal salah sendiri..yang paling frust mase masak nasi pakai beras bukit..first time kot nak makan nasi tuhh..tapi hangit ! makan pon sesuap jee..nasib bek family makan jugak ~ fuhh , lega



bile ingat-ingat balik watpe nak keco-keco kan ? relax sudaa .. erm, korang pena tengok tak cite korea : LITTLE BRIDE . heroin dalam cite tuh pon masak nasi hangit gak..tapi die pandai . die cakap nasi hangit tuh makanan tradisi keluarga die.. kalo korang tak caye , bole tengok cite nih sendiri .. tekan gambar tuh , cari cite little bride ep.4 



so,lepas nih tade nak frust-frust kalo masak nasi hangit..lagi pon de petua nak hilangkan bau nasi hangit tuh..korang nak ?

untuk menghilangkan bau hangit itu , letakkan dua tangkai lada kering ke dalam periuk dan panaskan sekejap selama 2 minit 
**try laa , insyaAllah bau hangit akan hilang
**p/s: dady , beli la rice cooker baru..tak larat nak makan nasi hangit lagi

3 comments:

Mr iz said...

he he he... nasi hangit best woo.. nak nak kerak..he he he kunyah macam keropok...nak kalau ada sambal tumis..he he besila rapat rapat tu..he he he ...sekali sekala ok la...he he he.. slalu makn nasi yg tak hangit je...he he he

hawasumiri said...

selamat x jadi tempat bersejarah selepas beras terbakar..

myzasuki said...

Mr iz : hahaha..best ke?? nak ? nnt saya masakkn ;)

hawasumiri : btul2..kalo tak bole wat muzium :DD