OTHER ENTRY

Friday, March 27, 2015

Selamat Tinggal

"But at the time i didn't realize, that the last time him and i said goodbye would also be the last time we ever said hello" - N.W
Dulu pernah berangan, suatu hari nanti aku akan terjumpa dia. Kami akan borak, bercerita kisah lama, bergelak-tawa mengingat zaman kanak-kanak yang ugly tapi sekarang tinggal angan-angan. 

Baru dapat berita die pergi untuk selamanya, masih menggigil, masih menahan air mata, masih lagi ego sama macam dulu. 

Aku tak ingat kenapa aku benci sangat dengan die dulu. Die tak buat ape-ape pon, sekadar begurau untuk berkawan. Aku tak sedar ada pihak ketiga diantara kami. Itu pon aku tau lepas die pindah. Aku tak sangka itu kali terakhir aku jumpa die.

11 tahun lepas

Hari terakhir die kat sekolah, beriye malam tu aku cari pembalut hadiah bagai, paksa ayah hantar gi kedai nak cari hadiah. Benci-benci aku kat die pon, still die kawan aku and kekonon nak bagi farewell gift before die pergi. Memang aku bagi pon hadiah tu, tapi nak dijadikan cerita ntah macam mana die main dengan yang lain, hadiah yang aku bagi tu pecah. punya la aku marah sampai aku mintak balik hadiah tu. Then aku tak cakap dengan die, sampai die pergi. Macam drama melayu kan? Itu la cerita die.

Tanpa ucap maaf, Tanpa ucap selamat tinggal.

Few years later, aku dapat tau, die sebenarnye suka aku. hahaha. kan da cakap macam drama melayu. Terharu jugak la aku, sebab tu simpan angan-angan nak terjumpa die. Bukan nak cakap aku suke die balik tapi nak cakap maaf atas segala yang aku buat kat dia time sekola dulu. 

Ridwan Abd Hayyi

Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Al-Fatihah.

No comments: