OTHER ENTRY

Thursday, June 12, 2014

'Jual-Ikan' is not good.

Cube meletakkan diri diposisi mereka, konon-kononnye cube nak memahami, merasai tapi last last meletakkan aku di posisi awkward. Sangat awkward sebenarnya. It's so tiring and stressfull. Aku tak paham macam mana dieorang tanpa serba salah melakukan hal sebegitu.

Di-busy-kan dengan event berturut-turut, assignment bertimbun, meeting non-stop. Tapi aku wat cool wat lek je. Saje nak buat experiment, iye la. semakin dekat event semakin banyak yang hilang, semakin banyak assignment semakin banyak goyang kaki, semaki banyak meeting semakin banyak cakap kosong. HAHAHA Panjang hipotesis aku. 

So, bermula la experiment aku. Aku kerap hilang, kerap balik rumah dengan alasan sakit and family problem. Sakit aku sikit je sebenarnya. sekadar demam selsema biasa. Tade la teruk sangat macam yang aku war-warkan. And family problem tu, aku just nak sambut birthday abah. bukan problem pon sebenarnya. 

Consequence, dari experiment aku tu. Aku rase tak berbaloi langsung ! Being like them who always missing in action, who always have so many excuse is actually just being selfish. Nothing good at all. Tade kebaikan langsung, hanya merungsingkan diri, meletakkan diri diposisi awkward and rendah. 

Aku tak tahu macam mana dieorang bole tahan. Sedangkan muke aku da tebal 10 inci sebab experiment bodo tuh. Kerap menghilangkan diri menyebabkan aku tak boleh tegur mereka, always miscommunication, lost bile nak buat kerja, and clueless. Its so awkward.

Kesimpulan kat sini, too many event, non-stop meeting, a bundle of assignment is not a excuse for you to dissapper and left your work to other. If you do that, you are selfish. Everybody stress, everybody got many work to do. Put yourself in other position, and you will understand.

I'm sorry for being selfish for awhile. :(

No comments: