OTHER ENTRY

Thursday, August 8, 2013

First Eid ! [2334]

Hewhew ;) Aku da dapat mood raya ! Alhamdulillah, diberi kesempatan untuk merayakan hari raya aidilfitri tahun ni dengan gelak ketawa walaupon tak berapa sihat.

Btw nak share gambar 1st raya aku dekat sini yang aku kutip dekat phone-phone mereka yang canggih. Phone aku murah je, tak bole ambil gambar cecantik. Walau bagaimanapun, gambar-gambar tu aku tetap edit pakai apps Pixlr-o-matic. Hewhew :p

Aku update sume ni pakai phone je, so tak boleh nak letak caption kat gambar. Tape, nanti aku cerite pakai numbering. Kire post kali ni mungkin paling panjang yang aku pernah taip ;)

1. Ini lah family aku, hanya seorang lelaki kacak :) yang lain semua comel-comel cantik cantik. Tapi kadang-kadang aku jadi kacak jugak, anak abah la katakan. Hehe. Tema tahun ni biru sedondon. Seumur hidup aku ini la kali pertama, aku n family pakai baju sama kaler seolah-olah dari satu kayu. Suke-suke-suke

2 & 3. Haaaa.. ni buruk sikit perangai. Pergi beraya rumah orang bukan niat nak menziarah, tapi nak makan durian. Siap masuk kebun kutip durian. Tapi bukan aku yang makan durian tu, aku already sakit perut. So, cume tolong kutip je ;)

4. Tengok la tu, cucu tok din & nenek mon makan durian pon nak bergambar -_____-  aku hanya mampu tengok, da mual actually. Erm, yang baju oren tu nak kawin kurang dari 2 minggu. Next year, da bole start bagi duit raya okey? Tahun ni tak bagi dimaafkan, kite paham awok tu tengah kumpul duit nak kawin. Hehe *aku bile eh nak kawin??

5 & 6. Nenek mon yang sangat sporting layan cucunya yang ting-tong! Comel kan nenek kite ;) Esok nak ambil gambar dengan atuk din pulak. Hoho :D

7 & 8. Pakwe saya Pakwe saya ! Beza umur 8 tahun, koma aku nak tunggu die habis belajar. Haha. Baik pulak die tahun ni amik gambar ngan aku, ni baru kamera phone, belum kamera dslr aku. Sweet sweet pulak tu. Mohon yang lain cemburu. Hahahahaha.. :P

9. Tak boleh nak pertikaikan kecomelan kami anak beranak ;)

10. Mereka semua ni still available, aku? Abaikan. I'm not ready for that -____- Btw, mereka semua ni pantang jumpe camera tau. Ini la perangai cucu atuk din & nenek mon. Terima je laaaa :p

11, 12 & 13. Food food food !! Hopefully, berat aku tak naik lagi. Btw, aku da kurus tau. Gambar sebelum ni menjadi kontroversi. Yup, berat badan aku senang naik dan senang turun. Sebab tu aku tak kesah sangat. Terbukti, aku gemuk semasa puasa,kurus ketika raya. Hebat kan?

#Happy1stEid! #Memory #picture

No comments: