OTHER ENTRY

Saturday, August 6, 2011

kenapa ?


salam ramadhan ~

hari ke-6 sudaa kite berpuase. how ? dapat puase penuh? ke ade skip-skip? hehe.. myzasuki yakin yang korang sume puase penuh ~ tapi macam mane dengan terawih ? penuh jugak ke? hehe

nak tanye korang sikit bole? kenapa korang pergi solat terawih? 
(antara jawapan-jawapan yang myzasuki dapat)

" laa, kan bulan puase, rugi la kalo tak pergi terawih..dapat tambahkan pahala kot"

" lepas terawih de moreh, sedap wokk"

"roomate aku gi terawih, takkan aku nak tinggal sorang-sorang kot?"

"adik suke pergi terawih, nanti bole main dengan kawan-kawan"
 (jawapan budak 6 tahun)

jawapan myzasuki? 

"saya pergi terawih sebab saya nak belajar jadi insan yang lebih baik ^^"

**actually myzasuki baru je blaja solat terawih..grr,agak memalukan ~ tapi lagi malu kalo tak taw then taknak amik taw..kan kan kan??

3 comments:

Salmiza S. said...

mantopp jwpn ~ ngeee :D xde ke pgy terawih sebab nak usha mamat2 soleh yg encem ? :D

myzasuki said...

erk ?? ade kot ~ tak jumpe lagi laa.hihi

Perjalanan Seorang Pengembara said...

bgs2.. istiqamah utk next year lak ye.. X)