OTHER ENTRY

Sunday, February 6, 2011

air asam jawa vs air asam boi

 vs 
**due-due aku tak suke !
tape knape post jgk ? batuk aku tak baik-baik da 2 minggu kot .. ubat pon da habis sebotol ..**rajin nye aku makan ubat..lalallaaa..amin soh minum air asam jawa..gile r..tak mungkin aku minum ! TITIK ~ punye la degil ! pape pon nak share sikit info sal air asam nih

kebaikan air asam jawa
  • Mampu memberikan kelegaan dan kesegaran kepada badan sewaktu panas.
  • Air asam jawa dapat melegakan sakit tekak. Asam jawa dibancuh dengan sedikit air dan gula,kemudian diminum bila perlu.
  • Asam jawa juga digunakan untuk pelbagai jenis masakan. Ianya untuk menyedapkan lagi rasa masakan tersebut.
  • Asam jawa juga digunakan sebagai masker muka, dan ia dapat melicinkan muka.
  • Asam jawa juga digunakan sebagai petua untuk menghilangkan bau hanyir ikan.


kebaikan air asam boi
  • sedap diminun time-time panas
  • boleh hilangkan dahaga
  • lagi sedap diminum bersama ais (kate orang laa..aku tak try)
p/s: korang try laa ..

No comments: